جواز کسب در ثبت هرمان

جواز کسب

کلیه واحد های صنفی برای ادامه فعالیت خود باید جواز کسب از اتحادیه صنفی خود بگیرند.این جواز ها به دو صورت دائم (با اعتبار 5 ساله) و موقت (با اعتبار 1 ساله) صادر می شوند.

جواز کسب نشان دهنده این است که شخص تمام ضوابط و مدارک لازم را دارد و  فعالیت او در چهارچوب قوانین و مقررات می باشد.

مرجع صادر کننده جواز (پروانه) کسب

اتحادیه صنفی مرجعی است که به بررسی و صدور جواز کسب می پردازد .
در صورتی که در شهرستان اتحادیه صنفی وجود نداشت شهرداری متصدی این امر است و کمیسیون مربوطه در شهرداری نسبت به بررسی و صدور اقدام می نماید.
لازم به ذکر است که اتحادیه صنفی بر اساس نوع فعالیت و هر صنف متفاوت خواهد بود و هر کسب و پیشه ایی متناسب با نوع فعالیت خود زیر مجموعه یک ارگان و نهادی می باشد.

تمدید و تعویض جواز

برای تمدید و یا تعویض جواز نیز باید به اتحادیه و مرجع صادر کننده جواز مراجعه نمود.

مدارک لازم جهت اخذ جواز کسب

  1. مدارک شناسایی متقاضی جواز کسب
  2. سند مالکیت یا اجاره نامه کد رهگیری دار با ملکیت تجاری یا اداری
  3. دریافت گواهی پرداخت دیون و بدهی ها از اداره امور مالیاتی
  4. کارت پایان خدمت یا معافیت
  5. عکس 3*4
  6. تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  7. گواهی عدم سو پیشینه
  8. گواهی عدم اعتیاد
  9. گذارندن دوره های آموزشی که توسط اتحادیه صنف مروبطه برگذار می گردد
  10. گواهینامه فنی
  11. کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت بهداشتی
  12. فیش های واریزی برای اتحادیه

مدت زمان لازم برای صدور جواز کسب

کارشناسان ما در ثبت هرمان در تلاش هستند که تا امور ثبتی شما در کمترین زمان و بالاترین کیفیت انجام شود.

فلذا پس از عقد قرارداد همان روز نسبت به تکمیل مدارک و ثبت درخواست در سامانه مربوطه به آدرس https://iranianasnaf.ir/ اقدام نموده و  حدود ۱۵ روز بعد کارشناس مسئول پاسخ می دهد.
این پاسخ یا تایید و ورود به مراحل بعدی یا رد یا بیان نواقص مدارک و درخواست می باشد.
در صورتی که پرونده وارد کمیسیون شده و مورد بررسی اعضاء قرار بگیرد حدود سه ماه زمان لازم است تا نظر خود را بیان نمایند.

تماس با ما

شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاورین حقوقی، ثبت هرمان تماس حاصل بفرمایید